در پی انتشار گزارشی که دیروز با عنوان «خانه مینایی در برزخ تخریب و بلاتکلیفی» در همین صفحه منتشر شد، نصرالله حدادی پژوهشگر تاریخ تهران‌، در تماس با همشهری نسبت به نقل قولی که از وی در مورد ارزش‌های تاریخی خانه مینایی منتشر شده بود گلایه داشت.

حدادي گفت: خانه مينايي نزديك به كاخ مرمر در خيابان امام‌خميني است نه كاخ سبز، همچنين خاندان جهانباني در منطقه 11تهران داراي باغ بودند كه به اشتباه خانه جهانبانيان نقل شده بود. وي با تأكيد بر اهميت خانه تاريخي مينايي به همشهري گفت: در پايين دست محله منيريه و اميريه نيز باغ معزالسلطان حصاري قرار داشت كه امروز نام آن از سوي اهالي قديمي همچنان بر اين چهارراه باقي است . اين چهارراه كه در تقاطع خيابان وليعصر، خيابان شهيد فروزش و مدرس(حاج عبدالصمد) ‌واقع شده، چهارراه معزالسلطان ناميده مي‌شود. خانه معين‌السلطنه نيز در اين منطقه نبوده است.

نصرالله حدادي همچنين درباره آخرين وضعيت خانه مينايي به همشهري گفت: خانه تاريخي مينايي تعيين تكليف شده و پس از 6سال تلاش از سوي مالكين خانه و مساعدت شهرداري منطقه11تهران در آينده نزديك تملك مي‌شود و پس از مرمت كاربري فرهنگي پيدا مي‌كند. همچنين شنيده شده است كه خانه مينايي نياز به انحصار وراثت مجدد به‌دليل فوت يكي از وارثان اين خانه تاريخي دارد تا تكليف تملك آن سريع‌تر مشخص شود.

 

کد خبر 322771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha